Jumaat, 18 Mac 2011

uri...aduhai uri

satu malam anak kawanku nangis...suaminya bertanya kenape anak dia duk nangis jerk...penat kami duk wat teka-teki..last sekali bininya keluar ayat cam gini.."uri dia tak??" huhuhuhu...

             aku   :   uri??kat mane???tak tanam lagi ker??? 
            si laki :   kat bonet keta..tak tanam lagi..
             aku   :   abang biar betul...esok basuh tanam...
            si laki :   basuh??kena basuh ker??
            aku    :  (sambil gelak) yelalah..abang tak tau ker?
           si laki  :  (sambil tersengeh) lah abang ingat orang taman jerk.                          
           aku     :   banyaklah abang esok suh mie ajar..

esoknyer....telefon aku berbunyi....

         aku   :  hello!!!
   laki aku  :  bb?? macam ner nak wat uri ni??dah basuh dah pas tu??
        aku   :  ya allah anak dah nak masuk dua dah b oi!!!
 laki aku   :  dulu abah yang cucikan..
       aku   :  cuci bersih-bersih then selawat..pastu balut ngan kain putih..kalu orang 
                  dulu-dulu dia cuci ngan garam asam jawa bagi hilang bau hanyir..letak
                  dalam tin ke tapawer ke???letaklah paku..paku tu untuk elak dari benda-                    
                  benda halus...
 laki aku  :  tu jerk..oklah
       aku  :  b,uri tu tanam dalam-dalam sikit-sikit takut binatang  korek makan 
                 nanti..pastu tanam kat tempat teduh..kat tempat kering...taku tempat
                 basah budak kembung..paham..
laki aku  :  ok medam...(sambil gelak)

p/s  : wat kaum lelaki beringatlah kena belajar ini semua..penting..takkan nak harap mak bapak kiter..esok anak kite nak harap kat sape pulak... 


uri budak baru lahir

Tiada ulasan: